TACK

/måste bara säga vad jag känner just nu\
kollar på ett program som heter Djurpolisen i Philadelphia. en man hade 10 hästar & en miniåsna och en av dom 10 hästarna var död och låg under två filtar vid ett träd. en annan häst hade skit långa hovar och kunde inte gå. en katt hade en tumör-bubbla. den var helt blodig och såren var öppna. en hund var helt mager och den smalarasen brukar väga runt 30 kg men istället vägde den magra hunden 22 kg och man såg att den inte hade ngt fett, muskler och benen hade kommit ut ur skinnet. det är så himla sorgligt och jag fattar inte att man kan misshandla alla söta djur. alla djur har rätt till att leva, få mat, kärlek och vård. jag tycker bara att alla människor som misshandlar djuren är idioter och helt fucking psykisk sjuk i huvudet. letar på google om det finns djurpoliser i sverige.. men nej, det finns inte. har sett att det finns massor med personer som har skrivit ett inlägg på google om att det borde finnas. så jag är inte helt ensam i världen om det. blir bara så himla ledsen. jag kan inte se på program om hundar, katter, hästar, åsnor, apor, koalor, kaniner och alla andra djur bli misshandlade. jag har nu bestämt att när jag blir äldre ska jag rädda alla djur jag ser ute i skogen och gatan. jag ska adoptera alla djur som behöver hjälp, vård, kärlek och mat. jag har redan blivit medlem i wwf och säljer saker för att samla in pengar så att wwf kan hjälpa årets djur. varje år är det olika djur. i år gick pengarna till orangutangen. tack till Djurpolisen i Philadelphia & Phoenix.


Kommentarer
Postat av: Hanna - blue like ice

söta vanessa. <3



gulligt inlägg

2009-12-28 @ 17:44:42
URL: http://bluelikeice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0